Europejski System Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ)

ESOKJ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Europejski System Opisu Kształcenia Językowego jest dokumentem przygotowanym przez ekspertów Rady Europy.

Dokument ten opisuje:

  •  Umiejętności językowe
  • Wiedzę jaka jest potrzebna do ich opanowania,
  • Sytuacje, w których używamy języka,
  •  Sposoby oceniania umiejętności.

Cele

  • Zachęcenie  wszystkich, którzy zajmują się kształceniem językowym, a także samych uczących się do refleksji nad następującym problemami:
    • Co naprawdę robimy gdy komunikujemy się ze sobą?
    • Jakie procesy towarzyszą komunikacji językowej?
    • Czego trzeba się nauczyć, gdy próbuje się używać nowego języka?
    • Jakie wyznaczamy cele i jak mierzymy nasze postępy na drodze od całkowitej nieznajomości języka do pełnego opanowania nowego języka?
    • Jak przebiega uczenie się języka?
    • Jak można usprawnić sobie i innym uczenie się?
  • Ułatwienie wszystkim zaangażowanym w kształcenie językowe spójną, wewnętrzną dyskusję na temat podejmowania działań organizacyjnych i dydaktycznych.

ESOKJ definiuje 6 poziomów zaawansowania i opisuje umiejętności językowe jakie powinien posiadać uczący się  na każdym z tych poziomów.

ESOKJ poziomy językowe

Advertisements

Dodaj komentarz

Filed under ESOKJ, Samoocena

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s